Vacature: Huurbegeleider Inschrijvingen

 

Het Sociaal Verhuurkantoor Zuid-Oost-Vlaanderen is op zoek naar een Huurbegeleider Inschrijvingen.

 

Functieomschrijving

Als huurbegeleider sta je in voor een intensieve begeleiding van de kandidaat-huurders en het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor de kandidaat-huurders. Door middel van jouw functie tracht je iedereen de kans te geven op een sociale woning. Je zorgt tevens voor de vertegenwoordiging van onze organisatie en de uitbouw van een sociale dienstverlening.

 

Extern tracht je zoveel mogelijk mensen en organisaties te bereiken. Als huurbegeleider inschrijvingen informeer je kandidaat-huurders en welzijnsorganisaties over de inschrijvings- en toewijzingsvoorwaarden en organiseer je de nodige infomomenten.

 

Intern ben je verantwoordelijk voor het kandidatenbeheer. Je zorgt voor een correcte inschrijving van de kandidaat-huurders en past hierbij de sociale huurwetgeving nauwgezet toe. Je voorziet de nodige doorstroom van de kandidaat-huurders naar een SVK-woning.

 

  • Je hebt dagelijks telefonische contacten, contacten via mail en afspraken op kantoor.
  • Je verzorgt een feilloze administratieve opvolging en zoekt naar constructieve oplossingen bij problemen.
  • Je staat in voor de inschrijvingen van kandidaat-huurders. Je werkt hiervoor nauw samen met andere (welzijns-)diensten zoals onze trefpuntmedewerkers werkzaam in het OCMW en bouwt een eigen netwerk uit.
  • Je verzorgt een correcte registratie en actualisatie van de gegevens van de kandidaat-huurders.

 

Profiel

Voor deze functie zijn wij op zoek naar een empathische, nauwkeurige en stressbestendige teamplayer die ook zelfstandig kan werken. Je kan omgaan met verschillende belangengroepen en beschikt over goede communicatieve en administratieve vaardigheden. Je hebt bij voorkeur kennis van de sociale kaart en beschikt over sterke pc-vaardigheden. Zeer goede kennis van het Nederlands is een must.

 

Je beschikt over een bachelor diploma of gelijkgesteld door ervaring. Ervaring met administratief en sociaal werk, huisvestingssector of kansarmoede is een pluspunt!

 

Jobgerelateerde competenties

  • Opvolg- en activiteitengegevens registreren
  • De informatie doorgeven aan de betrokken dienst
  • Huuraanvragen analyseren, de bezetting van woningen opvolgen
  • Voorstellen doen voor toekenning van woningen
  • Huurders actuele informatie geven
  • Antwoorden op de vragen en klachten van klanten

 

Persoonsgebonden competenties

  • Klantgerichtheid
  • Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
  • Resultaatgerichtheid
  • Regels en afspraken nakomen
  • Samenwerken als hecht team
  • Zelfstandig werken
  • Contactvaardig zijn
  • Plannen (= ordenen)
  • Creatief denken (Inventiviteit)
  • Omgaan met stress
  • Zin voor nauwkeurigheid hebben
  • Leervermogen hebben

 

Aanbod

· Voltijds contract van onbepaalde duur (38h/week)

· Je werkt van 08h00 tem 16h06 (half uur middagpauze)

· Verloning volgens PC 319.01 Barema B1c

· Relevante anciënniteit wordt mee in overweging genomen

· Extra legale voordelen: maaltijdcheques (€ 8), groeps- en hospitalisatieverzekering, woon-werkvergoeding, tussenkomst werkverplaatsingen (€ 0,3707/ km), eindejaarspremie

· Een afwisselende job in een groeiende en professionele organisatie waar je het recht op betaalbaar en kwalitatief wonen voor kwetsbare bewoners in de regio Zuid-Oost-Vlaanderen mee kan helpen realiseren.

 

Plaats tewerkstelling

Lindestraat 51 9550 HERZELE
 

Bijlage: functiekaart huurbegeleider inschrijvingen (PDF - 172 Kb)

 


Vereiste studies

  • Prof. bach. Sociaal werk: Maatschappelijk werk
  • Prof. bach. Sociaal werk: Sociaal-cultureel werk

Werkervaring

  • Beperkte ervaring ( < 2 jaar )

Talenkennis

  • Nederlands (zeer goed)

Rijbewijs

  • B

Contract

  • Vaste Job
  • Contract van onbepaalde duur
  • Voltijds
  • Dagwerk

 

Waar en hoe solliciteren?

Via e-mail: aurelie@svkzovl.be

Per telefoon: 053394070

Contact: Mevr. Aurelie Vekeman

 

Spreekt deze functie jou aan? Bezorg ons jouw cv met motivatiebrief via e-mail naar SVK ZOVL t.a.v. Mevr. Aurelie Vekeman aurelie@svkzovl.be

De eerste selectie gebeurt op basis van motivatiebrief en CV. Op basis hiervan zullen een aantal kandidaten worden uitgenodigd voor een interview.