Hoe stel ik mij kandidaat?

 

Voeg de juiste documenten toe

Je moet verschillende documenten bezorgen en toevoegen aan de inschrijvingsbundel, zodat we je kunnen inschrijven.

 

Je identiteitskaart of paspoort
Voeg een fotokopie van de identiteitskaarten van alle gezinsleden boven de 18 jaar toe.

 

Het inschrijvingsformulier
Dit inschrijvingsformulier is een erg belangrijk formulier. De referentiehuurder en diens partner moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen.

Op dit formulier kan je aanduiden voor welke woningen je je kandidaat wil stellen en hoeveel maximale huurprijs je wil betalen. 

 

Opgelet: inwoners van Aalst dienen een specifiek inschrijvingsformulier te gebruiken: inschrijvingsformulier Aalst.

 

Ben je nog geen 18 jaar en woon je onder begeleiding zelfstandig? 
Dan heb je een attest nodig van de dienst die je begeleidt of een attest van ontvoogding. Daarop moet de startdatum van voogdij of begeleiding staan.

 

Geen eigendom
Je moet een verklaring op erewoord invullen. Die staat in het inschrijvingsformulier. Alle gezinsleden die ouder zijn dan 18 jaar moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen.

 

Inkomen
Welke inkomensbewijzen je moet bezorgen, hangt af van je situatie. 
Wij zijn verplicht om jouw inkomensgegevens elektronisch op te vragen bij de juiste instanties. Alleen als wij de informatie niet digitaal kunnen bekomen, dan moet jij zelf documenten verzamelen. Ook in enkele specifieke situaties (zie hieronder) is dat het geval.

 

Speciale situaties

  • Verdiende je drie jaar geleden te veel maar is je inkomen nu lager: stuur dan je inkomen van de laatste maanden mee.
  • Had je drie jaar geleden geen inkomen maar in de jaren erna wel: stuur dan een overzicht van je laatste inkomsten mee.
  • Had je tussen drie jaar geleden en vandaag geen enkel inkomen: dan moet je een verklaring op eer ondertekenen.
  • Had je meer dan één soort van inkomsten: stuur dan alle verschillende documenten mee. Wij berekenen dan je totale inkomen.
  • Zat je tussen drie jaar geleden en vandaag in schuldbemiddeling: dan moet je inkomensbewijzen van de laatste drie maanden meesturen, de documenten over de schuldbemiddeling zelf en over afbetaalde schulden.

 

Heb je hulp nodig bij het in orde brengen van jouw inschrijving? Neem dan zeker contact op met het Sociaal Huis van jouw gemeente of met het SVK via inschrijvingen@svkzovl.be.